Blog

MM-workshop - Vejen til at blive klogere sammen

Tæt relation og gennemsigtige processer er nøgleordene for et godt samarbejde mellem os og vores kunder. Vi tror på, at vi i fællesskab skaber de bedste løsninger - og derfor inviterer vi ofte vores kunder ind til innovation- og udviklingsworkshops omkring vores løsninger og softwares. 

Workshop 

Senest har vi afholdt to workshops omkring vores Meeting Management platform. De blev afholdt i Vejle og Ballerup for de kunder, der til daglig er brugere af de systemer MM-platformen kan kobles på.

De repræsenterede kunder fik først en grundig introduktion til platformen og til de indledende tanker vi i Formpipe har gjort os. Herefter blev den store brainstorm-session sat igang, hvor deltagerne i grupper skulle dele deres tanker omkring ønsker til design, funktioner og brugervenlighed. 

Ordentlighed og gennemsigtighed er vigtig i al vores udvikling og samarbejde med vores kunder. Vi tror på, at vi opnår de bedste resultater og længste kunderelationer, hvis vi sammen opbygger en fælles vidensbank og forståelse for hinandens arbejdsprocesser.

MicrosoftTeams-image (20).....png MM-workshop.png
 
 

Forskellige behov

Vores kunders behov og ønsker til løsninger af vores systemer kan ofte være forskellige. Men som leverandør er det vores fornemmeste opgave at forsøge at imødekomme så mange behov som overhovedet muligt. 

Forud for dagen havde vi i Formpipe udarbejdet et ark med de samlede ønsker og forbedringer, som vores kunder løbende har delt med os. Deltagerne på workshoppen fik til opgave at sidde sammen på tværs af kommuner og regioner og finde frem til hvilke ønsker, der i deres optik skulle prioriteres - og efterfølgende få fremlagt vigtigheden af dette, så vi sikrede en fælles forståelse af den fremtidige arbejdsproces. 

"Ved at deltage i workshoppen fik jeg indblik i Formpipes tanker om den fremtidige proces og løsning, ligesom jeg fik mange gode og konstruktive snakke med øvrige deltagere om, hvad der er vigtigt, og hvad der er mindre vigtigt at prioritere først."

Hanne Imer, Product Manager, Region Syddanmark

mm-workshop_9

Det synes vores kunder om dagen

"Som ansvarlig for ca. 400 dagsordensmedarbejderes vigtigste arbejdsredskab, så var min motivation for at deltage i MM-workshoppen at være med til at prioritere og påvirke udviklingen for at sikre det bedst mulige udgangspunkt for brugerne. For mig handler det bl.a. om at være med til at påvirke rækkefølgen af tiltag i processen." Hanne Imer, Region Syddanmark.

Camilla Fisker, der er ESDH-konsulent i Egedal Kommune, synes at det var vigtigt at få mere viden omkring den kommende MM-løsning. "Jeg synes, at det er vigtigt at man bidrager, så vi får et så godt slutprodukt som muligt. Og det får man bedst når udvikler og slutbrugere taler sammen og finde de bedste løsninger.

Jeg havde taget en af vores superdygtige MM-brugere med for, at være sikker på, at hun deltog og kom med sine vurderinger. Jeg bruger ikke MM og derfor var det vigtigt for mig at være med til at høre, hvad der var vigtigt for MM-brugerne, da det formegentlig bliver mig der skal undervise i min kommune, når den nye MM er klar". 

Næste skridt

Efter disse to workshops skal vores produkteksperter kigge ændringerne igennem og så starter det rigtige udviklingsarbejde, hvor der skal arbejdes mod de højest prioriterede ønsker. Når udviklingsarbejdet er færdigt vil alle deltagere blive inviteret til at teste løsningen igennem. 

Relaterede artikler

Abonner på vores nyhedsbrev.