Om Formpipe

Med afsæt i vores mission om at sikre smidig oprettelse, effektive workflows og compliance for digitale dokumenter, gør vores markedsledende software til digital dokumenthåndtering og output management det nemt at håndtere dokumenter - hurtigt, sikkert og effektivt.

Vi sikrer den rette information, i den rette kontekst, på det rette tidspunkt

Både store og små organisationer er under et konstant pres for at følge med den digitale udvikling. Derfor er der behov for en pålidelig samarbejdspartner, som ikke bare følger med strømmen, men som er med til at sætte tempoet og vise vejen.

Siden Formpipe blev grundlagt i 2004 har vi dedikeret os til at bruge teknologien til at opbygge et inkluderende og bæredygtigt samfund baseret på tillid - fordi der sker store ting, når mennesker og data arbejder sammen.

Vi er den perfekte kombination af erfaring og innovation: Vi bevæger os hurtigt, men vi gør det med mange års dyb brancheerfaring. Vores markedsledende løsninger har i årtier gjort det muligt for millioner af mennesker over hele verden at navigere i det komplekse digitale landskab, og har ændret den måde tusindvis af organisationer indsamler, bruger og distribuerer digital information.

Mand står højt over klippevæggen med armene i vejret og fejrer.

Formpipe i tal

5000+

Kunder over hele verden

10

Kontorer

250+

Medarbejdere på verdensplan

Lokal tilstedeværelse - global rækkevidde

Vores historie startede i Sverige, men vi er i dag vokset til en global virksomhed, der støtter den offentlige sektor og kommercielle kunder, og leverer løsninger til tusindvis af virksomheder over hele verden.

Lasernet

Med over 5.000 erhvervskunder over hele verden hjælper vi banker, detailhandel, produktions- og forsyningsvirksomheder med at digitalisere deres dokumenthåndteringsprocesser.

Mød nogle af vores Lasernet-kunder

Metro Bank

Formpipes all round bankløsning hjælper Metro Bank med at opretholde sin forpligtelse til at yde fremragende kundeservice. Med en mission om at skabe livslange kunderelationer var Metro Banks mål at give kunderne mulighed for at åbne bankkonti i butikken på bare 15 minutter.

Men banken erkendte, at den ikke havde råd til en omfattende tilpasning i hver enkelt filial, som ville medføre høje opstartsomkostninger. Med udsigten til en kraftig ekspansion af forretningen skulle løsningen hurtigt kunne udbredes til nye lokationer. Temenos Transact, Lasernet og Autoform DM leverede løsningen til Metro Bank.

Temenos Transacts leverer kundernes oplysninger, hvormed Lasernet opretter det personlige godkendelsesbrev til åbning af kontoen, som kunden skal underskrive. Endelig automatiserer Autoform DM processen med at scanne og sammenkæde visninger af kundernes dokumenter, fotografier og underskrifter for at hjælpe med at verificere transaktionen.

"Det er den ultimative test af robustheden af integrationen af Formpipe med Temenos Transact, at hver ny butiksimplementering stort set har været "copy and paste" og vidner om den indsats, som begge virksomheder har lagt i det. Det har faktisk været en vigtig medvirkende faktor til succesen med lanceringen af Metro Bank i Storbritannien." - David Gould, Metro Bank

Læs hele Metro Banks historie

Cross Manufacturing

Cross Manufacturing forenklede deres komplekse rapporteringsbehov inden for Dynamics 365 ved at bruge Lasernet til at integrere real time data og ældre informationer. Dette muliggjorde adgang til omfattende og driftskritiske rapporter til deres kunder inden for luft- og rumfart samt bilindustrien.

Under implementeringen af Dynamics 365 indså Cross Manufacturing at de færdige rapporteringsløsninger var utilstrækkelige i forhold til deres behov. De havde brug for omfattende driftsrapporter til at understøtte deres produktionsmiljø samt kundespecifikke rapporter og output-papirer, der indeholdt oplysninger om produktionssporbarhed. Det krævede integration af data fra Dynamics 365 med deres tidligere og ældre ERP-systemer.

Cross Manufacturing besluttede, at Lasernet var den optimale enkeltløsning, da den gav adgang til realtidsinformation fra både Dynamics 365 og ældre systemer. Lasernet forenklede virksomhedens komplekse rapporteringsbehov og forbedrede rapporterings- og dokumentgenereringsprocesserne, så de kunne generere kundespecifikke rapporter og træffe bedre beslutninger om produktionssekvenser og -planlægning.

"Lasernet er nøglen til vores brug af Dynamics 365. Dets muligheder er grundlæggende og giver forretningskritisk funktionalitet, så vi vedligeholder og vil vedligeholde det sammen med resten af vores Dynamics 365-økosystem." - Jonathan Howe, Head of IT, Cross Manufacturing

Læs hele Cross Manufacturings historie

Georg Jensen

Da den store danske designvirksomhed Georg Jensen var i gang med at optimere processer og arbejdsgange, identificerede de papirfakturaer som et af de 10 største potentielle besparelsesområder. På det tidspunkt sendte virksomheden 100.000 kundefakturaer om året, og udskrivning, konvolutter og postforsendelse kostede virksomheden 5 Euro pr. faktura, svarende til en omkostning på 500.000 Euro om året.

For at skifte til e-fakturering havde Georg Jensen brug for den rigtige softwarepartner med ekspertise til at gøre overgangen til en succes. Det er her, Formpipes Lasernet-løsning kommer ind i billedet.

Virksomhedens investering i softwaren tilbagebetalte sig på mindre end seks måneder. Georg Jensen vinkede farvel til 70 % af kundernes papirfakturaer og sparede over 300.000 Euro om året i processen. Men det er ikke alt - implementeringen af Lasernet betød at virksomheden også kunne strømline andet dokumentarbejde.

Læs Georg Jensens historie

Den offentlige sektor

Vi arbejder med hundredvis af offentlige organisationer i Danmark og Sverige, og leverer løsninger til en bred vifte af myndigheder, universiteter, kommuner, amtsråd og kommunale virksomheder.

Mød nogle af vores kunder i den offentlige sektor

Malmø Kommune, Sverige

Vi har samarbejdet med Malmø Kommune siden 2011 om at skabe et mere effektivt digitalt samfund med borgerne i fokus. I løbet af den tid har vi haft et stærkt samarbejde, der har resulteret i optimerede produkter og funktioner.

Malmø Kommune har arbejdet tæt sammen med Formpipe for at udvikle følgende:

  • Et register for betroede repræsentanter
  • En finansieringsfunktion
  • En afstemningsløsning
  • Yderligere forbedringer af Formpipes mødestyringsprodukt, Meetings Plus

Malmø Kommune ser frem til at få flere funktioner, så Formpipes automatiserede sags- og dokumenthåndteringsløsning, Platina, fremover også kan bruges til behandling, registrering, overvågning, søgning og meget mere. Fokus er fortsat på at nå målet om en ubrudt digital sagskæde og brugeroplevelse.

"Malmø har haft et godt samarbejde med Formpipe gennem årene. Der har været en omfattende dialog om behovet for funktionaliteter, og hvorfor der er specifikke behov. Vi har haft mulighed for at teste funktioner og versioner for at træffe informerede beslutninger om fremtiden, hvor vi til gengæld giver værdifulde input til Formpipe, der hjælper dem med at være proaktive." - Ingegerd Svensson, sektionschef for ledelses- og supportafdelingen i Malmö City

Læs Malmø Kommunes historie

Landbrugsstyrelsen, Danmark

I oktober 2022 sikrede Formpipe og Capgemini Danmark sig en rekordstor kontrakt med Landbrugsstyrelsen med fokus på digital drift og udvikling af den platform, der håndterer EU-støtte til danske landmænd.

Styrelsen var på udkig efter en leverandør, der kunne sikre en smidig drift ved at levere, implementere og vedligeholde software til CAP-TAS-platformen, som administrerer ansøgninger og udbetalinger af EU-støtte til danske landmænd.

Gennem det strategiske partnerskab skaber vi grundlaget for en mere effektiv ressourceforvaltning, hvor teknologiske forbedringer går hånd i hånd med bæredygtige løsninger. Ved at fokusere på udvikling og optimering bidrager vi til at styrke Landbrugsstyrelsens digitale muligheder for at understøtte landmændenes vigtige arbejde.

"Med den nye kontrakt er vi godt rustet til at tilbyde en bedre brugeroplevelse." - Jon Emil Simonsen, Chief Operations Officer, Landbrugsstyrelsen

Læs Landbrugsstyrelsens historie

Hvad vi gør for dig

Sådan helt kort fortalt kan man sige, at vi er dokument- og dataeksperter.

Uanset om det drejer sig om sags- og dokumenthåndtering, GDPR compliance, input- og output management eller digital lagring, er vi her for at hjælpe dig med at komme derhen, hvor du skal være. Vi har hjulpet tusindvis af organisationer i både den offentlige sektor og kommercielle virksomheder på deres digitale transformationsrejse.

De har blandt andet haft glæde af

Hvidt stregikon af en notesblok, blyant og billede på en lilla, cirkulær baggrund.

Lasernet

Vores alsidige, brugervenlige output- og dokumenthåndteringssoftware. 

En lilla gradientcirkel har et hvidt stregtegnsemblem med et flueben indeni.

Adoxa

Til dig, der vil have 100 % kontrol over dine data og sikre GDPR compliance.

Hvidt omrids af et pengeskab på en lilla, cirkulær baggrund.

Long-Term Archive

Til sikker, korrekt og omkostningsbesparende digital bevaring af data.

Vil du vokse med os?

Vi arbejder med data og teknologi - men i bund og grund er vi passionerede omkring mennesker - vores kunder og vores dedikerede team. Vi lytter, lærer, udfordrer og inspirerer. Med afsæt i respekt og tillid går vi foran med et godt eksempel og tager ejerskab for alt, hvad vi gør. Vores holdånd gør os unikke - brug et par minutter sammen med en af os, og du vil se, at vi elsker det, vi laver.

Digitale dokumenter med ubesværet oprettelse, workflow og compliance

magnussvenningson-1

Magnus Svenningson
CEO

Om du er en kunde, som vi kan hjælpe, en partner, der deler vores ambition, en aktionær, der tror på vores mission, eller et nyt talent, der vil være med til at forme vores digitale samfund - så er du velkommen her.