Kundehistorie

Direkte konvertering

Direct Conversion er bannerfører for bedste praksis inden for kundekommunikation med Lasernet og forbedrer kvaliteten, konsistensen og effektiviteten af dokumentproduktionen.

Kundekort til direkte konvertering

"For at kunne opnå det, vi har gjort med Lasernet, ville det have krævet, at vi købte en ny enhed til at understøtte det nuværende AX-miljø - i alt en yderligere investering på 10.000-15.000 euro."

Branche
Medicinsk billeddannelse, fotontællende røntgenteknologi

Sted
Stockholm, Sverige

Direct Conversion revolutionerer kundekommunikation ved at vælge Lasernet

Direct Conversion har indgået et samarbejde med softwareleverandøren Formpipe og deres software til styring af kundekommunikation, Lasernet.

Direct Conversion var især imponeret over Lasernets uovertrufne integration med Dynamics AX. Installationen blev gennemført på kun to uger og har givet Direct Conversion mulighed for at digitalisere sin kommunikation med kunderne, importere data med lethed og præcision og hurtigt og enkelt oprette og formidle professionelle forretningsdokumenter i alle almindelige formater.

trofæ

Fremragende brandede dokumenter

Med Lasernet opfylder Direct Conversion nu vigtige mål for at producere professionelt brandede dokumenter, der afspejler virksomhedens identitet

enhjørning

Brugervenlig

Takket være det brugervenlige design begyndte Direct Conversion-medarbejderne hurtigt at bruge og drage fordel af Lasernet

vækst

Øget effektivitet

Ved at kunne designe og redigere dokumenter in-house har Direct Conversion forbedret den interne effektivitet enormt.

Forstå smerten ved standardfunktionalitet

Direct Conversion er en veletableret røntgenspecialist, der leverer højtydende røntgensensorer med direkte konvertering til det britiske marked og henvender sig til ingeniører, tandlæger, radiografer, kirurger, fødevareforskere og nuklearteknologer.

I 2016 investerede virksomheden i ny ERP-software (Enterprise Resource Planning) i et forsøg på at øge driftseffektiviteten og valgte den stærke Microsoft Dynamics AX ERP-platform. Under dette projekt blev der udviklet dokumenter, herunder indkøbsordrer, salgsordrebekræftelser og følgesedler, for at nævne nogle få, ud fra AX-standardformater.

Selv om dokumenterne havde en tilfredsstillende standard, havde Direct Conversion brug for større fleksibilitet og selvstændighed, når det gjaldt design og ændring af skabeloner. Virksomheden ønskede at producere mere kreative designs og give brugerne mulighed for selvstændigt at ændre dokumenter, da dokumentudvikling på grund af softwarens kompleksitet kun kunne udføres af en professionel AX-udvikler. Det viste sig at være tidskrævende og havde betydelige økonomiske omkostninger.

Derudover var antallet af forskellige formater, som dokumenterne kunne oprettes i, begrænset, hvilket begrænsede brugerne, forårsagede forsinkelser og gjorde det vanskeligt og unødigt tidskrævende at styre kundekommunikationen. Derudover mente man, at virksomhedens professionalisme og brandopfattelse risikerede at blive svækket på grund af den manglende evne til at skabe kundevendte dokumenter, der var konsekvente, korrekt justerede og formaterede.

To kirurger gennemgår røntgenbilleder af rygsøjlen på en lyskasse i en operationsstue.
Radiologteknolog, der justerer en røntgenmaskine over et patientbord.

At finde det rigtige middel

Et år efter AX-implementeringen besluttede Direct Conversion at gennemgå en betydelig rebrandingproces, hvilket var katalysatoren for, at røntgenspecialisten gennemgik sine processer for styring af kundekommunikation.

Roland Neal, Operations Director hos Direct Conversion, forklarer: "Rebrandingen betød, at alle dokumenter skulle gennemgås og ændres, hvilket var en skræmmende opgave. Vi gennemgik dokumenter produceret af AX og konsekvenserne af de omkostninger og den tid, det tog at producere dem. Det stod straks klart for os, at den nuværende software ikke opfyldte vores behov, og at vi var nødt til at søge efter et alternativt system, som kunne forbedre vores dokumenters professionelle image betydeligt og gøre det muligt at designe dem in-house."

"Lasernets gode omdømme stod klart for os fra starten, da vores AX-leverancepartner oprindeligt anbefalede softwaren til os. Vi tog imod råd fra en pålidelig kilde og kontaktede Formpipe direkte, og efter en indledende samtale mødtes vi med Lasernet-teamet til en demonstration og gennemgang af vores specifikke krav. Vi hørte om Lasernets 20-årige erfaring med at levere uovertruffen integration med alle større ERP-applikationer og blev præsenteret for beviser på, hvordan Lasernet interagerer med Microsoft Dynamics AX, med fokus på, hvordan det ville løse vores problemer. Efter yderligere diskussioner og overvejelser i løbet af et par uger blev teamet enige om, at vi skulle gå videre med projektet. Fem uger senere modtog vi en ordre, og arbejdet gik i gang."

At høste fordelene

Lasernets connector til Dynamics AX har en uovertruffen integration med Microsofts ERP-system, blandt andet takket være Lasernets medlemskab af Microsofts Technology Adoption Program (TAP), som gør det muligt for Formpipe at se eksempler på Microsofts udvikling, før den bliver frigivet til almindelig brug.

Efter Lasernet-implementeringen har Direct Conversion opfyldt vigtige kortsigtede mål i forhold til at skabe professionelt brandede dokumenter med lethed, hastighed og præcision, som bedre afspejler virksomhedens brand.

Efter implementeringen har Direct Conversion nu mulighed for at designe og redigere dokumenter in-house. Sidstnævnte har forbedret den interne effektivitet; virksomheden behøver ikke længere at vente på, at en dygtig udvikler er tilgængelig og betale et gebyr for hans eller hendes tid; nu udvikler 2-3 medarbejdere selvstændigt kundevendte dokumenter, når behovet opstår, og yderligere 25 medarbejdere bruger Lasernet-løsningen til dokumentoprettelse.

Lasernet-teamet underviste alle brugere i, hvordan de kunne udnytte softwarens sofistikerede, men brugervenlige funktioner. På grund af softwarens brugervenlighed var Direct Conversion-medarbejderne hurtigt oppe i omdrejninger og klar til at begynde at bruge og drage fordel af Lasernets funktioner og fordele.

Ud over at levere de centrale kortsigtede mål har Lasernet-implementeringen faktisk givet Direct Conversion langsigtede fordele, der går langt ud over opgaven.

Roland Neal tilføjer: "På trods af den betydelige investering i Lasernet vil softwaren betale for sig selv på lang sigt. For at kunne opnå det, vi har gjort med Lasernet, ville det have krævet, at vi købte en ny enhed til at understøtte det nuværende AX-miljø - i alt en yderligere investering på 10.000-15.000 euro. Selv med denne investering er vi overbeviste om, at slutresultatet ikke ville have resulteret i en løsning af så høj kvalitet, som Lasernet har leveret. På grund af den re-branding, vi var i gang med, ville vi desuden have været nødt til at bruge 5.000 euro ekstra på at ændre de eksisterende dokumenter, men det undgik vi helt takket være Lasernet."

Røntgenbillede af en hånd, der laver en OK-gestus, vises på en skærm.
Kvindelig radiolog analyserer hjernescanninger på flere computerskærme.

En vellykket re-branding med hjælp fra Lasernet

Salgs- og marketingdirektør hos Formpipe, Mike Rogers, uddyber: "Direct Conversion er en fantastisk virksomhed, og vi er stolte af det arbejde, vi har udført på meget kort tid."

"Et re-brand er et stort projekt for en så veletableret virksomhed og skal kommunikeres til kunderne på en effektiv, konsekvent og tidseffektiv måde, og begge parter er enige om, at det er lykkedes med hjælp fra Lasernet. Direct Conversion har en global tilstedeværelse og beskæftiger sig med en række sektorer, så at være blevet valgt som virksomhedens Dynamics AX-partner er et bevis på vores softwares dokumenterede ry for at understøtte bedste praksis for styring af kundekommunikation for organisationer uanset størrelse eller omfang," slutter Mike.