En mobil-første bank
Ved at reducere sine omkostninger til at betjene en kunde med 75 % sammenlignet med traditionelle banker revolutionerer en banebrydende mobil-første bank den finansielle tilgængelighed for millioner af amerikanere. Denne brancheforbryder valgte Lasernet, Formpipes output- og dokumenthåndteringssoftware, til at drive sin hypereffektive driftsmodel.
Mobil-første bank forenkler dokumenthåndtering med Lasernet
Med en vision om at forstyrre den amerikanske storbankindustri ønskede denne mobil-første bank at ruske op i tingene. Målet var at hjælpe sine brugere med at blive mere økonomisk robuste, og det krævede robuste og brugercentrerede backend-systemer. Gennem sin mobilapp tilbyder banken kunderne førsteklasses bankkonti uden krav om minimumssaldo eller månedlige kontogebyrer, opsparingskonti med høj rente og tech first-funktioner, der gør det lettere at administrere penge.
På trods af deres intuitive front-end identificerede banken hurtigt en kritisk flaskehals: langsomme og usammenhængende dokumenthåndteringsprocesser. Denne operationelle forhindring truede bankens evne til at skalere og virkelig levere på sit løfte, hvilket fik den til at søge efter en løsning, der kunne forenkle processen og forbedre kundekommunikationen.

Partnerskabet med Temenos
Banken erkendte, at den var nødt til at revidere sine interne systemer for at gøre dem mere brugervenlige. Som en del af revisionen af kernebanken indgik den digitalt orienterede bank et samarbejde med Temenos, en global leder inden for levering af banksoftware på tværs af flere bankvertikaler.
Ved hjælp af Temenos' cloud-native API'er gjorde banken livet lettere for sine medarbejdere og kunder ved at fremskynde udviklingen af nye produkter, forenkle compliance og skalere driften i takt med, at der blev skabt momentum bag dens kundefokuserede tilgang. Mens Temenos-partnerskabet medførte mange positive ændringer, var der en operationel forhindring, der skulle overvindes, hvis banken skulle opfylde sin mission: forenklede dokumenthåndteringsprocesser.
Lasernet: Nøglen til at forenkle komplekse dokumentarbejdsgange
For at få fuld kontrol over sine dokumentarbejdsgange traf banken en afgørende beslutning. Vigtige beslutningstagere identificerede Lasernet som den manglende puslespilsbrik i deres kernebankplatform.
Siden 2006 har Formpipe leveret output- og dokumenthåndteringsløsninger til mange Temenos-kunder. De to løsninger fungerer problemfrit og giver brugerne adgang til verdens førende dokumentkomposition, -levering og -lagring til kernebankplatforme. Det var lige, hvad den digitale bank havde ledt efter, og den tøvede ikke med at købe Lasernet som en del af sin implementering af Temenos' kernebanksoftware. Det gjorde det muligt for banken at levere en oplevelse i verdensklasse til sine brugere og spare tid og ressourcer for sit interne team.


Ved at forbedre rådataene i Temenos' produktsuite giver Lasernets cloud-native løsning bankerne mulighed for at skabe enestående dokumentation på flere sprog og samtidig sikre en ensartet virksomhedsstandard på tværs af alle dokumenter. Softwaren gjorde det muligt for banken at strømline tidligere komplekse processer til forenklede arbejdsgange til gavn for både bankansatte og kunder. Når dokumenter genereres eller modtages, gemmes de automatisk, så de straks kan hentes via mobil- og netbank.
Derudover gjorde Lasernets konfigurerbarhed det muligt for banken hurtigt at løse eventuelle problemer eller huller i kravene, hvilket sikrer, at alle data er nøjagtige og bidrager til en mere gennemsigtig og pålidelig oplevelse for kunderne.
Håndgribelige resultater med ægte ROI fra første dag
Lasernet leverede langt mere end bare smukke og præcise dokumenter. Da softwaren var indbygget i Temenos' produktsuite, betød det, at banken også hurtigt kunne skalere dokumentgenerering og tilpasse output i realtid på tværs af flere kanaler, herunder mobil, web og e-mail - samtidig med at brandkonsistens og overholdelse af lovgivningen blev opretholdt.
Den mobilorienterede bank forvandlede platformen fra en kompleks labyrint af usammenhængende data til et brugervenligt system, hvor ikke-ingeniører nemt kunne administrere og opdatere dokumenter. Fordelene ved denne transformation var dobbelte: Den frigjorde ikke kun udviklere til mere strategiske projekter, men reducerede også den digitale banks operationelle arbejdsbyrde betydeligt.
Som nystartet virksomhed var den amerikanske bank hurtig. Lasernet gjorde det muligt for den at arbejde endnu mere smidigt og hurtigt. Med softwaren kunne den eksperimentere og reagere på kundernes efterspørgsel i en periode med hurtig vækst. Det resulterede i en stigning på 4000% i genereringen af kontoudtog.


Det var ikke kun generering af kontoudtog, der nød godt af bankernes brug af Lasernet. Effektive backend-kernebank- og dokumenthåndteringsprocesser resulterede i 75 % lavere omkostninger ved at betjene en kunde sammenlignet med traditionelle banker. Dette lavere forhold mellem omkostninger og indtægter betyder, at de nu tilbyder markedsledende digitale banktjenester til en lavere pris end mange andre aktører i branchen og er godt på vej til at nå deres mål om at fremme finansiel inklusion for millioner af amerikanere.
Senior Product Manager hos den mobile first bank fejrede softwarens positive indvirkning og sagde: "Lasernet bidrager i høj grad til vores forretning og værdier. Det giver os mulighed for at handle hvor som helst og overalt på samme tid, levere sikre og korrekte dokumenter, give vores kunder fuld gennemsigtighed, så de ved alt om deres konto, og give dem mulighed for at træffe økonomiske foranstaltninger."
Vil du se, hvor let dokumenthåndtering kan være, og opnå reel ROI fra første dag? Find ud af, hvordan Lasernet kan transformere din virksomheds dokument- og outputstyringsprocesser.